מעבר לאזור תוכן
חדשות עדכונים:

חופי הרחצה המוכרזים פתוחים במתכונת חורף: ימים א-ה: 8:30-16:00 | יום  שישי ושבת 9:00-16:00

אילת | Eilat - לחיות נכון
אילת | Eilat - לחיות נכון

לחופים יפים יותר לקראת חג הפסח ייפתחו שוב לציבור חופים באילת שבוצעו בהם עבודות פיתוח

בניה
04.04.2022

רצועת החוף של אילת משנה את פניה עם שדרוג החופים מטאבה לעקבה, על ידי משרד התיירות באמצעות החברה הממשלתית להגנות ים המלח (חל"י) ובשיתוף עיריית אילת. בימים אלה מתבצעות עבודות במספר חופים, אשר ייפתחו שוב לציבור בסוף השבוע הקרוב ובמהלך חג הפסח. עם סיום העבודות שיימשכו כשנה ייהנו באי החופים, תושבי העיר והנופשים בה מחופים פתוחים עם תנאים טובים ושירותי חוף בסטנדרטים איכותיים כראוי לרצועת החוף מהיפות בארץ. לצד עבודות פיתוח וטיפוח המרחב, מושם דגש על יצירת תשתיות הנדסיות הנדרשות להגנה ארוכת טווח על מבני החוף מפני הסערות הדרומיות הפוקדות לעתים את חופי אילת וכן על שבילי נגישות לאורך החופים, שיאפשרו גישה נוחה לכלל הציבור לכניסה ויציאה מהחופים.

במסגרת העבודות בחוף הצפוני פורקה רצועת הסלעים (בולדרים) ששימשה הגנה מפני סערות ויצרה מדרגה ומחסום לאורך כל רצועת החוף. במקומה נבנה בעת הזו שביל נגישות לאורך כל רצועת החוף אשר ישמש שביל הליכה ויציאה מהחופים לכיוון הטיילת, כאשר לאורכו ימוקמו גם תאי שירותים, מקלחות החוף, ספסלים, תאי הלבשה וכדומה. שביל זה ינגיש את הגישה לחוף גם לבעלי מוגבלויות. עוד במסגרת העבודות בחוף הצפוני וגם בחוף הדרומי מבוצעים כעת יסודות מבטון המיועדים לביסוס שמשיות שיוצבו לאורך החופים. יסודות אלה מוטמנים בקרקע ולא ייראו לעין לאחר סיום העבודות אך נדרשים הנדסית על מנת שהשמשיות יעמדו בסערות הדרומיות לאורך שנים רבות. בנוסף, במקום רצועת סלעי ההגנה הימית שיצרה חסימה לאורך כל רצועת החוף הצפוני, מבוצעת כעת הגנה נקודתית רק במקום בו קיימים מבני החוף. כחלק מההסדרה של ההגנה על בתי העסק נבנית גם רחבת ישיבה שתשמש להצבת כיסאות ושולחנות לאירוח הציבור.

עבודות אלה המהוות שלב א' בתכנית הכוללת מתבצעות כאמור לאורך החוף הצפוני מחוף קיסוסקי ועד לחוף חנניה ובחוף הדרומי מחוף הריף ועד לשמורת האלמוגים. לקראת חג הפסח ובהתאם להנחיית ראש העירייה – אלי לנקרי, יצומצם למינימום היקף העבודות וכבר בסוף השבוע הקרוב ייפתחו מרבית החופים לרחצה, בדגש על החופים המוכרזים. בחוף הצפוני יפעלו רק החופים המוכרזים מחוף ציון ועד לחוף חנניה כולל, למעט מובלעות בודדות שבהן תימשך העבודה. רצועת החוף בין קיסוסקי לחוף ציון תישאר סגורה. כאשר חוף קיסוסקי ימשיך לפעול בקטע חוף כוכב הים האדום מעברו השני של החוף הרגיל. בחוף הדרומי יפעלו החופים ממלון הריף ועד לאקווה ספורט כולל, למעט רצועה מגודרת לאורך החוף שבהן תימשכנה העבודות. מאחר שהעבודות עדיין בעיצומן לא יהיו מקלחות בחופים הצפוניים ויהיו מקטעים מגודרים שישמשו את קבלן העבודה.

עבודות אלו מבוצעות כאמור על ידי משרד התיירות בשיתוף עיריית אילת כחלק מתוכנית רב שנתית לפיתוח רצועת החוף של אילת ומתוך ראיה בחופי אילת כנכס לאומי אסטרטגי של העיר. התכנית מגדירה תפיסה תיירותית המחברת בין מרחב תיירותי תוסס ושוקק חיים בחלקה הצפוני של העיר לבין חלקה הדרומי הטבעי המציע שקט ורוגע מול חופים מרהיבים ותוך תפיסה תכנונית כוללת ליצירת מרחב נופי ייחודי המציע סטנדרטים חדשים של אירוח, תשתיות ושמירה על הנוף. העבודות כוללות כאמור שיקום החופים שניזוקו בסערה שפקדה את אילת לפני שנתיים לצד הנגשה וטיפוח כולל ביצוע וביסוס מערכי הגנה מפני סערות, הקמת מבני שירותים ומלתחות, סוכות הצלה וחדרי עזרה ראשונה, תאורה, גינון ושבילי הנגשה, שייצרו לציבור המתרחצים והנופשים סטנדרטים חדשים של אירוח וטיפוח בחופי הרחצה תוך התאמה לתקנים העכשוויים.

במשרד התיירות מציינים, כי הם רואים חשיבות רבה בהשקעה בתשתיות התיירות באילת, במטרה לשקם את הענף וכלכלת העיר, שנפגעה קשות כתוצאה ממשבר הקורונה והסערות שפקדו את החופים בשנים האחרונות. פיתוח רצועת החוף של אילת הוא פרויקט שישפר משמעותית את חוויית התייר ויביא למימוש הפוטנציאל התיירותי של העיר. משרד התיירות מגביר בימים אלה את המאמצים להכנת התשתיות התיירותיות שיעמדו ביעד המשרד להגיע ל-10 מיליון תיירים בשנה עד שנת 2030, ולקראת הגעתם המידית של תיירים, זאת בזכות מתווה פתיחת השמיים לתיירים שהוביל שר התיירות, יואל רזבוזוב עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות, ניצן הורוביץ. על כן, משרד התיירות ממשיך להשקיע בפרויקטים בעלי ערך אסטרטגי לאומי וכלכלי לישראל בכלל ולעיר אילת בפרט.

אולי יעניין אותך גם