מעבר לאזור תוכן
חדשות עדכונים:

חופי הרחצה המוכרזים פתוחים במתכונת חורף: ימים א-ה: 8:30-16:00 | יום  שישי ושבת 9:00-16:00

אילת | Eilat - לחיות נכון
אילת | Eilat - לחיות נכון

האגף לשירותים חברתיים מחמם למטופלים את החורף

נוכח גל הקור המאפיין את האזור ואת התקופה, פועלים בימים אלה צוותים של האגף לשירותים חברתיים בעירייה, לחמם את החורף למטופלי האגף בדגש על ותיקי העיר העריריים ודרי הרחוב. לצד קשר קבוע שמקיימים העובדים הסוציאליים עם מטופלי האגף, ובהתאם להנחיית ראש העירייה – אלי לנקרי, נוצר קשר טלפוני עם כל ותיקי העיר העריריים כדי לשאול לשלומם ובעיקר לוודא שיש ברשותם אמצעי חימום מותאמים. במסגרת זו יבצעו הצוותים ביקורי בית ויחלקו להם ציוד חורפי מתאים הכולל שמיכות, כרית חימום ועוד. בנוסף, סיירו השבוע צוותים של האגף במקומות בהם שוהים דרי רחוב וחילקו להם שמיכה חמה, מעיל וגרביים חמות. 

במהלך כל השנה מקיימים עובדי האגף לשירותים חברתיים בעירייה, קשר קבוע עם דרי הרחוב במטרה לסייע להם במיצוי זכויות ולהציע להם תכניות הגנה, טיפול ושיקום. כחלק מהמאמץ להגן עליהם בימים קרים אלו, ערכו כאמור עובדי האגף בהובלה של עו"ס נחמיה פריאל – עו"ס דרי רחוב, סיור במקומות בהם שוהים דרי הרחוב, בשכונות העיר ובחופים והציעו לאלה שוויתרו על שילוב בתכנית שיקום ובחרו להישאר ברחוב, שמיכה חמה, מעיל וגרביים חמות.

עו"ס פרידה בן לולו – מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעירייה, מציינת, כי בתקופת החורף תופעת דרי הרחוב בעיר מתרחבת וזאת בשל מזג אוויר נוח יותר בחודשי החורף. בעניין זה מדגישה עו"ס בן לולו, כי ככל שדר רחוב מעוניין לצאת מהרחוב ואפילו רק לתקופת החורף מסייעים לו צוותי האגף, במציאת מסגרת מתאימה בדירות בעיר או במסגרת מחוץ לאילת, הכל תלוי במצבו ובצרכיו. כאמור במסגרת האיתור מתבצעים סיורים שבתקופת החורף הם מתקיימים בתדירות גבוהה יותר,  וככל שדר הרחוב מסרב להתפנות ואין עילה להתערבות כפויה מוצעים לו שמיכה חמה, ביגוד חם, מנות חמות ושתייה חמה

אולי יעניין אותך גם