מחזקים את הקשר עם התושב
למעלה מ – 100 תושבות ותושבי העיר השתתפו במפגש סיעור מוחות עירוני, שהתקיים בשבוע שעבר (רביעי) כחלק מפעולות העירייה לשיפור הקשר עם התושב. קדם למפגש סקר עליו ענו למעלה מ – 400 תושבי העיר ממנו עלה, כי 88% מהתושבים מרגישים שייכים לעיר ובו התחדד הצורך של התושבים בשיפור זרימת המידע ושילובם בתהליכי קבלת החלטות הנוגעות לעיר. במפגש רעיונאות דנו התושבים לצד בעלי תפקידים בעירייה בשיפור חוויית קבלת המידע, יצירת מנגנון פיקוח על פניות, שיתוף מקדים של תושבים ובעלי עסקים בהחלטות, הנגשת מידע אמין וממותג במקום מרכזי אחד וחיזוק תחושת השייכות לתושבים. הרעיונות שעלו בכנס יגובשו ליוזמות ובהתאם למידת הישימות, ישולבו בתכנית העבודה של העירייה, מתוך מטרה לחזק את תחושת השייכות והשותפות בעיר.
את היוזמה הובילו צוותי הזירה בעירייה – 12 עובדי עירייה (6 בכל צוות), שנבחרו לתכנית ומקדישים 25% ממשרתם הקבועה לפתרון אתגרים שמציבה הנהלת העירייה. הצוות הוותיק פועל זו השנה השלישית כחלק מהתכנית הארצית "הזירה" ועסק בסוגיות כמו עידוד הליכתיות במרחב הציבורי וכעת בטיפול בגזם ובגרוטאות. הצוות הנוסף שהוקם לפני כשנה עוסק בעת הזו בשיפור הקשר עם התושב בהתאם לתפיסה העירונית שמוביל ראש העירייה – אלי לנקרי "עם הפנים לתושב".
"עיריית אילת לא רק מגיבה לצרכים, אלא שואפת ליזום פעולות במענה לצרכים כמו חיזוק הקשר עם התושבים ובאותה העת מכשירה ומטפחת את ההון האנושי בעירייה באופן מקצועי, ברור ובעיקר בגובה העיניים באמצעות הובלה של תהליכים חדשניים כמו אלו, במטרה לבנות יחד תקשורת טובה יותר!" אמרה רחלי רוזט המנהלת את צוותי הזירה בעירייה וציינה, כי כחלק מפעילות התכנית, יוביל הצוות את השינוי מתוך המערכת בעזרת הפתרונות היצירתיים שעלו בסדנת הרעיונאות ויפתח אותן ליוזמות, ימדוד את מידת ההשפעה שלהם ואת הישימות. היוזמות שיבחרו על ידי הנהלת העירייה יוטמעו בתוכנית העבודה כדי להוביל לשינוי הנדרש.
בכנס הרעיונאות שהתקיים באשכול פיס בהשתתפות ראש העירייה יחד עם מגוון בעלי תפקידים, מומחים ותושבים, הוביל הצוות את המשתתפים סביב שולחנות עגולים לסיעור מוחות שבהם נידונו כאמור פתרונות מעשיים, כמו הנגשת מידע, שיתוף מקדים של תושבים ובעלי עסקים, ושיפור המענה לפניות הציבור. הכנס התבסס על מחקר עומק שביצע הצוות כולל סקר בהשתתפות למעלה מ – 400 תושבים, ראיונות עומק עם תושבים וגם השתתפות בפורומים קהילתיים שונים. בין הממצאים שעלו במחקר המקדים, 88% מהתושבים מרגישים שייכות לעיר, 62% ציינו שהם מרגישים חלק מקהילה במידה רבה. לגבי צריכת המידע – % 82 מהתושבים השיבו שהם צורכים אותו ברשתות החברתיות ולמעלה מ50% משתמשים בשירותי העירייה המקוונים. לצד ממצאים אלו הדגישו התושבים את הפערים בזרימת המידע ואת הרצון כאמור להיות שותפים בתהליכי קבלת ההחלטות הנוגעות לעיר.
תכנית "הזירה" מבית CIVIXגוף ארצי המתמחה בפיתוח פתרונות לאתגרים חברתיים, פועלת במספר ערים ומועצות בארץ, בשותפות עם קרן בלומברג העולמית, מרכז פרס לשלום ולחדשנות ומשרד הפנים. התוכנית מטמיעה כלים חדשניים בתהליכי העבודה של הרשויות המקומיות ובכך מחזקת את היכולת שלהן לטפל ביעילות ובחדשנות באתגרים הבוערים ביותר של העיר. עיריית אילת שהצטרפה לתכנית לפני 3 שנים היא היחידה בארץ שמפעילה שני צוותי חדשנות.