לא ניתן לאילת לפספס את הרכבת
על רקע אמירות שנשמעו בעניין הרכבת לאילת פנה ממלא מקום ראש עיריית אילת – אלי לנקרי, לשר האוצר – אביגדור ליברמן ולשרת התחבורה – מירב מיכאלי והבהיר, כי אין לו ולאילת שום כוונה לוותר על הרכבת לאילת.
"לאחר עשרות שנים וחלומות רבים, תכנית הרכבת לאילת נמצאת בשלבים אחרונים של תכנון, בהשקעה של למעלה מ – 150 מיליון ₪ זאת בהתאם להחלטת ממשלה (מס' 4223)" אמר לנקרי והוסיף, כי במגזר הפרטי יש התעניינות רבה בפרויקט עם יותר מ – 27 חברות בינלאומיות שמוכנות להשקיע בו. עוד בדבריו הדגיש לנקרי, כי העת הזו היא הזדמנות אדירה לאילת למצות את הפוטנציאל האדיר שלה אחרי הסכמי השלום וכגשר המחבר בין אסיה ואפריקה לאירופה. לצד התרומה האדירה לאילת יסייע פרויקט הרכבת בהתיישבות אזור הערבה המהווה יותר מ – 19% משטחה של מדינת ישראל וגרים בו פחות מ – 1%. "זו ראיה לטווח הארוך. לא ניתן לאילת לפספס את הרכבת" אמר לנקרי. ברוח זו העביר אלי לנקרי לשרת התחבורה לבקשתה את סטטוס תכנון הרכבת וברוח זו פנה כאמור לשר האוצר.
במכתבו לשר האוצר כתב אלי לנקרי: "אני מקווה ומאמין שאין מדובר בהחלטה של השר אלא בעמדת פקידי האוצר נגד הפרויקט מטעמים של חוסר כדאיות כלכלית, עמדה ידועה מימים ימימה שאין בה חדש". עוד ציין לנקרי במכתבו את החלטת הממשלה להקים קו רכבת נוסעים מהירה ורכבת מטענים, החלטה צודקת שקיבלה חיזוק נוסף בהחלטת הממשלה האחרונה לעיר אילת מיום 4.8.2019. "מאז החלטת הממשלה התקדמו מאד הליכי התכנון וההליכים הסטטוטוריים ואנו קרובים להשלמתם, לאחר שהושקעו בהם שנים של עבודה וסכום העולה על 150 מיליון ₪ מתקציב המדינה" ציין לנקרי והוסיף: "לצערי, פקידי האוצר אינם יכולים לראות את החזון הגדול שבתכנית ואת התרומה הגדולה ליישוב הנגב והערבה, לקראת הגידול הצפוי באוכלוסיית מדינת ישראל בעשורים הקרובים והאפשרויות המוגבלות ליישב אותם במרכז הארץ הצפוף. זהו חזון שאינו יכול להיבחן אך ורק בבחינה של שיעור התשואה של הפרויקט. מעבר לכך, הסכמי השלום החדשים עם מדינות המפרץ מהווים הזדמנות אדירה לעיר אילת תחת ההנחה הטבעית שהסחר אשר יתפתח עם מדינות אלו יעבור דרך נמל אילת שישוב להיות עוגן כלכלי משמעותי לעיר ולאפשרויות גיוון התעסוקה בה". "מכובדי השר, לנוכח העובדה כי אתה היית זה שבשנת 2003 בתפקידך כשר התחבורה חידשת את היוזמה להקמת הרכבת לאילת והעברת החלטה בנושא, אני מאמין ומקווה שבתפקידך כשר האוצר תהיה זה שיוציא את התכנית לדרך. אנו במרחק נגיעה ממכרז ואסור לעצור זאת!" סיכם לנקרי והדגיש את החשיבות בשמיעת עמדת העירייה בטרם תתקבל כל החלטה.