מעבר לאזור תוכן
חדשות עדכונים:

הודעה לנהגי רכב כבד: תיאסר חניה לילית של רכב כבד מהשעה 19:00 בערב ועד 7:00 בבוקר למחרת, בכל ימות השנה, איסור החניה חל על רכב כבד מעל 6 טון כולל משאיות, אוטובוסים, כלי צמ"ה ונגררים. לרשות הנהגים עומדים חניונים בתשלום בחניוני מבואות אילת.

שעות רחצה בחופים המוכרזים בשעון חורף – בימים א-ה  08:30-16:00  ערבי חג , שבתות וחגים – 16:00 -09:00

המזרקה המוזיקלית במתכונת שעון קיץ בימים ג' ה' שישי ושבת שני מופעים :20:30 |  21:30
אילת | Eilat - לחיות נכון
אילת | Eilat - לחיות נכון

חברת נמלי ישראל (חנ"י) ועיריית אילת חתמו על מסמך הצהרת כוונות

חדשות
01.01.2023

פיתוח נמל אילת יהווה מנוף כלכלי משמעותי בהתפתחות העיר וחוסנה

חברת נמלי ישראל (חנ"י) ועיריית אילת חתמו היום (א' 1.1.23) על מסמך הצהרות לפיו הן מתחייבות לפעול במשותף לפיתוח משמעותי של נמל אילת על פי עקרונות הקיימות, כחלק מפיתוח כלכלי תעסוקתי של העיר אילת ולטובת יחסי עיר – נמל מיטביים ולתועלת הקהילות המקומיות, האזוריות  והארציות.

בבסיס ההצהרה צוין, כי נמל אילת כשער הדרומי של מדינת ישראל הינו תשתית לאומית אסטרטגית החיונית לתפקוד המשק וכי העיר אילת, שערה הדרומי של מדינת ישראל, רואה בפיתוח הנמל, מנוף כלכלי ראשון במעלה להתפתחות העיר ולחוסנה. על ההצהרה המשותפת חתמו, ראש עיריית אילת – אלי לנקרי, מנכ"ל חברת נמלי ישראל – יצחק בלומנטל ויו"ר חברת נמלי ישראל – עוזי יצחקי.

מנכ"ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: "אנו רואים הכרח לאומי לשמר את אופציות הפיתוח של נמל אילת כתשתית לאומית שתשרת כ-10% לפחות מהיקף סחר החוץ העתידי של ישראל, לרבות מכולות ופיתוח פארק לוגיסטי מתקדם. נמל אילת במצבו הנוכחי אינו מספק את הצרכים העתידיים של השער הימי הדרומי, לנוכח מגמות עולמיות ואזוריות עתידיות, ולנוכח הצורך בשמירת חוסנה ועצמאותה של מדינת ישראל ונדרשים צעדים להגדלתו ולהתאמתו, לרבות הארכת רציפים, התאמתו לאוניות מכולות גדולות ומתקדמות, פיתוח פארקים לוגיסטיים וחיבור לתחבורה יבשתית, בדגש על רכבת למען חוסנה של מדינת ישראל".

ראש עיריית אילת, אלי לנקרי: "נמל  אילת השער הדרומי של מדינת ישראל לאפריקה ולאסיה הפך להיות גם נכס אסטרטגי ויהווה גשר בינלאומי וזירת פעילות מרכזית עבור המשק הישראלי בשנים הבאות. מסמך הכוונות מעגן התחייבות לפעול במשותף לפיתוח משמעותי של הנמל כחלק מפיתוח כלכלי תעסוקתי של העיר אילת לצד ענף התיירות ויביא לצמיחה מאוזנת של העיר. ההסכם המניע את פיתוח הנמל, נחתם במקביל לעבודה מואצת שאנו מובילים לקידום פרויקט הרכבת לנוסעים ומטענים, ובשילוב עם שדה התעופה הבינלאומי "רמון-אילת", תהפוך העיר אילת למרכז תחבורתי לוגיסטי אזורי, ראשון ויחיד מסוגו, אשר יחזק את כלכלת ישראל ויבטיח את עתידה של אילת".

"חברת נמלי ישראל רואה בנמל אילת נכס אסטרטגי וכלכלי לכלל המשק הלאומי, הודות למיקומו הגיאוגרפי הייחודי, לצד הגידול הצפוי בהיקף מטעני סחר החוץ של ישראל, השינויים בתעבורה הימית באזור ובעולם, הסכמי אברהם ושינויים גיאו-פוליטיים נוספים, וכן יתרונותיו הפיזיים של מפרץ אילת לפיתוח תשתיות נמליות", צוין במסמך הצהרת הכוונות. עוד מציינים בחברת נמלי ישראל, כי בערי נמל אחרות בישראל, בהן מתקיימת פעילות נמלית ענפה, לרבות פארקים לוגיסטיים הקשורים ישירות לסחר החוץ הנמלי של ישראל, עומדת כיום התרומה של הפעילות הנמלית לכלכלה העירונית על 1.5-1.8 מיליארד שקלים בשנה. תרומה עתידית כזו לכלכלת אילת חשובה ליציבותה ולחוסנה הכלכלי של העיר.

זאת ועוד, 99% ממטעני סחר החוץ של ישראל משונעים דרך נמלי הים. ב-25 השנים הקרובות צפויה אוכלוסיית ישראל להכפיל את עצמה והיקף מטעני סחר החוץ יגדל פי 3. חברת נמלי ישראל מתחייבת לתכנן את פיתוח הנמל תוך שימת דגש מקדמי מלא להיבטים האקולוגיים הרגישים במפרץ אילת בשיתוף פעולה מלא עם גורמי שמירת הטבע והמגוון הביולוגי, כאשר האיזון בין כלל היבטי הקיימות – סביבה, חברה וכלכלה, מנחים את כל שלבי התכנון והביצוע.

עוד במסגרת הצהרת הכוונות סוכם, כי הסביבה העירונית הנושקת לנמל אילת תפותח ותהיה סינרגטית לפעילות הנמל ותקיים עמו יחסי גומלין מיטבי, ללא יצירת מגבלות על פעילותו. חברת נמלי ישראל ועיריית אילת מתחייבות כאמור לפעול במשותף לפיתוח משמעותי של הנמל על פי עקרונות הקיימות, כחלק מפיתוח כלכלי-תעסוקתי של העיר אילת, ולטובת יחסי עיר-נמל מיטביים ולתועלת הקהילות המקומיות, האזוריות והארציות.

אולי יעניין אותך גם