מעבר לאזור תוכן
חדשות עדכונים:

חופי הרחצה המוכרזים פתוחים במתכונת קיץ: בכל ימות השבוע כולל שבתות וערבי חג: 9:00-17:00

אילת | Eilat - לחיות נכון
אילת | Eilat - לחיות נכון

התנגדות ראש העירייה לגביית אגרת חניה מתושבי העיר

חדשות
30.06.2024

ראש העירייה – אלי לנקרי הפועל כל העת לקדם מענים לאתגרי העיר, ביניהם אתגר התחבורה, הביע התנגדות להחלטת ועדת הכלכלה של הכנסת, לפיה בכל הערים בארץ בהן מתגוררים מעל 40 אלף תושבים, צפוי לחול החל מה- 1.1.25, איסור על מתן פטור מתשלום אגרת חניה לתושבי העיר, למעט באזור מגוריהם. "אף כי למטרת ההחלטה יתרונות רבים וחשובים בהם הפחתת העומס בכבישים, אני מתנגד בתוקף להחיל אותה באילת בשל מאפייניה המיוחדים של העיר שלנו ומכיוון שהיא מכבידה על התושבים ומטילה עליהם נטל נוסף" אמר ראש העירייה ובהתאם לכך, פועל לדחות את יישום ההחלטה ולהחזירה לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, בתמיכתו של יו"ר המרכז לשלטון מקומי ויחד עם ראשי רשויות נוספים המתנגדים גם הם לגזרה.   

כידוע בהתאם לתיקון 129 לפקודת התעבורה, שאושר בחוק ההסדרים בשנת 2021, נקבע כי החל מיום 1.1.25, ברשויות מקומיות שמתגוררים בהן מעל 40 אלף תושבים, יחול איסור על מתן פטור לתושבים מתשלום אגרת חניה, למעט באזור המגורים. חוק ההסדרים לא מאפשר לרשות לפטור את התושבים מתשלום חניה שלא באזור המגורים. מטרת החוק לעודד שימוש בתחבורה חלופית לרכב הפרטי ועל ידי כך להפחית את שיעורי הבעלות על רכב פרטי. בהתאם לכך נדרשו הרשויות, בתקופה שבין אישור התיקון לחוק (1.1.22) ועד למועד החלת החוק (1.1.25), לקדם חוק עזר עירוני במסגרתו תחולק העיר לאזורי חניה ובהתאם לכך ייקבעו תעריפי החניה. עוד נקבע בתיקון לחוק, כי באזור המגורים תהיה החניה חינם ובאזורים האחרים תינתן לתושבי העיר, הנחה של 30% מהתעריף בו יחויבו מי שאינם תושבי המקום.

ראש העירייה – אלי לנקרי, המעודד ככלל שימוש בתחבורה ציבורית בין היתר כמענה למצוקות החניה בעיר פועל בהתאם עם תוספת קווי אגד ברחבי העיר כולל 2 קווים עירוניים חדשים שיחלו לפעול בקרוב (3,4), תוספת של עשרות תחנות אוטובוס חדשות ברחבי העיר במסגרת תכנית האב לתחבורה, הגברת תדירות הקווים, סלילת שבילי אופניים ועוד. לצד זאת מתנגד ראש העירייה כאמור לעניין תשלום החניה וזאת משום המיוחדות של אילת. עמדתו הנחרצת, היא שאין להכביד על התושבים ולהוסיף עליהם נטל נוסף ובהתאם לכך הוא פועל.

בפנייה ליו"ר מרכז שלטון מקומי – חיים ביבס ציין ראש העירייה, כי במהלך השנים האחרונות התמודדו הרשויות המקומיות עם משברים עולמיים וארציים כמו מגפת הקורונה ומלחמת חרבות ברזל, אשר עדיין מתנהלת בעצימות גבוהה. עוד ציין ראש העירייה, כי אילת משום ייחודיותה והתבססותה על ענף התיירות, נפגעה כלכלית בקורונה ובמלחמת חרבות ברזל, בהיקפים אשר לא היו כמותם בעבר (אבטלת שיא בקורונה וירידה דרמטית בפעילות הכלכלית בחודשים הראשונים למלחמה), ולתושבי העיר יהיה קשה לשאת בנטל נוסף. אשר על כן הדגיש ראש העירייה, כי בעיר אילת יהיה קושי רב ביישום התיקון היות ומערך התחבורה הציבורית אינו נותן את המענים הנדרשים. עוד ציין ראש העירייה, כי באזור התיירות מועסקים 85% מאוכלוסיית השכירים ועצמאיים בעיר אילת, אשר אין להם תחבורה חלופית ראויה ועל כן מדובר בגזירה אשר הציבור לא יוכל לעמוד בה. אשר על כן ביקש כאמור ראש העירייה לפעול מול ממשלת ישראל לדחיית תחילת התיקון 129 לפקודת התחבורה ולקיים דיון לגבי התיקון עצמו והמשמעויות הנגזרות ממנו.

 

אולי יעניין אותך גם