החופשה המסובסדת באילת מניעה את התיירות
החופשה שמציעה בימים אלה העיר אילת, במסגרתה מזמינים נופש באמצע שבוע באילת ומקבלים שוברים למימוש בעסקים, מושכת אליה אלפי נופשים שמצאו רגע להפוגה גם בימי המלחמה. בתי המלון שעמדו כמעט ריקים באמצע שבוע, מתמלאים ומרכזי ההזמנות ברשתות מדווחים על התעוררות. כ- 3,000 חופשות כבר נסגרו ולמעלה מ – 2,200 שוברים מומשו כבר בשבוע הראשון במסעדות העיר, באטרקציות ובמרכזי החנויות.
העיר אילת שהיתה הראשונה לקלוט את המפונים אבל גם הראשונה להיפגע כעיר שכל כלכתה נשענת על תיירות, יצאה בתחילת החודש (4.2) במיזם חופשה מסובסדת, במסגרתו המזמינים חופשה זוגית באמצע שבוע, בעלות של 500 ₪ לזוג ללילה, מקבלים בהזמנת 2 לילות לפחות, 300 ₪ cash back, בשוברים דיגיטליים למימוש במסעדות, אטרקציות וחנויות באילת. בהתאחדות מלונות אילת מדווחים, כי מאז תחילת המבצע נרכשו כבר כ- 3,000 חבילות נופש למשך חודש פברואר, שהן כ – 15,000 לינות. במסגרת זו אושרו וחולקו כ – 9,000 שוברים, 2,200 מהם מומשו כאמור כבר בשבוע הראשון למבצע. בתי המלון המשתתפים במבצע מדווחים על עליה משמעותית בתפוסות, מ 20-30% ל 70-80% ורשתות בתי המלון מדווחים על עליה בביקוש לחופשה באילת גם לחודש מרץ ולחופשת הפסח.
ראש עיריית אילת – אלי לנקרי שהוביל את היוזמה מתוך אחריות כלפי העיר והעסקים אמר: ״אילת שעטפה באהבה וחיבקה בחום את עשרות אלפי המפונים והמתפנים, מחבקת באהבה את הישראלים שבוחרים לנפוש בימים אלו באילת, ובכך מחזקים את כלכלת העיר ומסייעים לנו לעזור לעסקים המקומיים. הסיוע מהמדינה עדיין מתעכב ומוביל אותנו לנקוט ביוזמה ובפעולות שלשמחתנו גם נושאים פרי. העיר אילת מתחילה להתאושש, הכנסים מתחילים לחזור וכך גם הרצון של עם ישראל לקחת הפוגה להתרעננות".
איתמר אליצור – מנכ"ל התאחדות מלונות אילת: "קמפיין eilat love back שיזמה עיריית אילת מחזיר לעיר את התיירים. אנחנו רק בשבוע השני וכבר רואים עליה רוחבית בהזמנות לבתי המלון באילת ואלפי נופשים חדשים יגיעו לעיר כבר בחודש פברואר. תיזמון הקמפיין עכשיו מצליח להעביר את המסר לישראלים שאפשר לצאת להתאוורר באילת ואנו רואים אליה בביקוש גם לחודשים הקרובים ולחג הפסח. אחרי תקופה ארוכה בה העיר אילת והמלונות אירחו באהבה עשרות אלפי מפונים, אנחנו מצפים לחזור ולארח את כל עם ישראל".
באגף לפיתוח כלכלי בעיריית אילת מציינים, כי ההתעוררות בעסקים ניכרת, כאשר יש לזכור ששובר בסך 100 ₪ מהווה גם הוא רק התנעה. את היתרה בעבור הארוחה במסעדה, בביקור באטרקציה או בעבור הרכישה בחנויות, משלימים הנופשים ולעתים התנעה של 100 ₪ מסתכמת ברכישה של אלפי שקלים.
בתאגיד התיירות של אילת מציינים, כי הקמפיין התניע בפועל את המעבר של אילת מעיר הקולטת מפונים שהפכו בן יום לתושבי העיר לעיר המארחת נופשים ואיפשר לאנשים לעבור ממצב של מלחמה למצב של התאווררות. לצד המחירים המיוחדים ממשיך תאגיד התיירות להשביח את המוצר התיירותי גם על ידי תוכן איכותי כמו פסטיבל תיאטרון רחוב בסופ"ש הקרוב (16-17.2.24), סופ"ש ג'אז בשבוע הבא (22-24.2.24), 101 חוויות ללא עלות ועוד פסטיבלים ואירועים כמו ישראמן (28.2-2.3), פסטיבל הגיטרה (4-6.4.24) ועוד.
למי שמבקש לנפוש באילת, נציין כי המבצע ממשיך עד סוף החודש. פרטים על כל המיזם, באתר: www.eilatloveback.co.il.
במסגרת המיזם Eilat love back, שתקף לחודש פברואר, מוזמנים כאמור אזרחי ישראל להזמין נופש באילת, באמצע שבוע (ימים א'-ד') במחיר של עד 500 ₪ לזוג ללילה ולקבל כסף בחזרה (Cash Back) 300 ₪ עבור הזמנה של 2 לילות לפחות, למימוש במסעדות, אטרקציות וגם בחנויות. במיזם משתתפים עשרות בתי מלון ולמעלה מ – 400 עסקים אילתיים, ביניהם: מסעדות ובתי קפה, ברים ומועדונים, חנויות ומסחר (לא כולל מרכולים ובתי מרקחת), אטרקציות, יופי וספא ופעילויות פנאי. במסגרת המיזם, יקבלו אורחי העיר 3 שוברי הנחה/רכישה דיגיטליים על סך 100 ₪ כל אחד למימוש בזמן השהות בעיר. המיזם יסתיים ביום 29.2.24 בחצות או עד גמר המלאי (המוקדם מביניהם). השוברים מסובסדים במלואם.