למרגלות הרי אילת - מסלול טיול בג'יפים

צאו לראות את הרי אילת הקסומים, להתאהב בצבעים, בנוף הכובש. מסלול רכב 4X4 - כ - 4 שעות
הגדל

יציאה מאילת צפונה על דרך הערבה, נסיעה כ- 9 ק"מ, פניה שמאלה (מערבה) לפי הסימון על הכביש לעמודי עמרם - נחל שחורת, נסיעה על דרך עפר כ- 2 ק"מ. במזלג לפנות שמאלה. נחל שחורת מצטיין בגרניט שחורה עם דייקים אדומים.

כניסה לקניון צר (בנהיגה) עד כמה שניתן; איזור מהמם ביופיו. חזרה למזלג ונסיעה צפונה לעמודי עמרם. מהחניה במקום כ- 5 דקות לעמודים האדומים (יפים לצילום בשעות הבוקר) בסביבה הקרובה מערות כריית נחושת. בסיום יציאה לכביש הערבה ונסיעה עליו לכיוון צפון וכניסה ימינה (מזרחה) בהתאם לשילוט על הכביש לדקלי הדום - נסיעה קצרה.

קבוצת זו של דקלי הדום המסתעפים הינה הצפונית ביותר בעולם - ומשמשת כאתר צילומי ממדרגה ראשונה. המשך נסיעה על דרך העפר צפונה לכיוון באר-עברונה (עין עברונה). ליד הבאר הישנה הנקראת גם סבחה א-דפיה עוצרים.

הבאר עתיקה, עומקה כ- 2 מטרים מדופנת באבנים ולידה שיח אוכם ענק. ממשיכים בנסיעה של עוד כ- 005 מטרים צפונה ומימין על הגבול צריף ששימש את שיחות השלום עם ירדן.

פונים שמאלה (מערבה) לכביש הערבה ועוברים בין עצי שיטים גדולים. בכביש הערבה ממשיכים עד באר-אורה, נכנסים עד הגדר של מחנה הגדנ"ע ושם פונים שמאלה (דרומה) לנחל פסלים. דרך העפר עוברת בין צוקי אבן חול לבנה ואדומה. מגיעים למורד תלול - לרדת בהילוך נמוך, וממשיכים דרומה בדרך העפר דרך תצורות אבן חול אדומה מדהימה ביופיה, מגיעים לכביש סלול - כביש זה מוביל לתחנה הסיסמולוגית בהר עמרם הנמצא מימיננו. נפנה שמאלה (מזרחה) ונגיע לכביש הערבה וחזרה עימו לאילת.