עיריית אילת - עמוד הבית

בר עליון
דלג על בר עליון

מצוינות בחינוך

23/02/2015
מצוינות בחינוך (הגדל)

מצוינות בחינוך

חמישה פרסי חינוך הוענקו למצוינים במערכת החינוך, במסגרת טקס פרסי החינוך המסורתי. הטקס שהתקיים אתמול (א'), פתח, כמידי שנה את חגיגות ה- 66 שנים לשחרורה של העיר אילת.

 

מאות עובדי מערכת החינוך מילאו את אולם הפביליון במלון ההרודס וזכו לתשבחות על עשייתם מהמברכים ובכללם: ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי, המשנה למנכ"ל וראש מינהל שח"ק – ד"ר דרורי גניאל, ומנהלת אגף החינוך בעירייה – מירי קופיטו.

 

ראש העירייה, אשר מברך את הזוכים כבר למעלה מעשור, בחר לברך הפעם בדרך מקורית וצרף את אנשי החינוך למסע בו הוא תיאר את ביקוריו רק מהחודש החולף במערכת החינוך וכך הציג בפני כל את העשייה הענפה והמושבחת. בין התחנות, תיאר ראש העירייה את המפגש עם תלמידי "מצויינגב" תכנית המוסיקה בבית ספר "אלמוג", תלמידי בית ספר "מצפה ים" שם נחנכה הכיתה הדיגיטלית הראשון בהובלה של "סיסמה לכל תלמיד", פגישה עם מפקדי תכנית עתידים, שהרעיפו מחמאות על העיר אילת, אשר למעלה מ – 700 תלמידיה פעילים בתוכניות עתידים המגוונות, פגישה עם מפקדי לשכת הגיוס ששיבחו גם הם את מערכת החינוך על פעילות מאומצת לעידוד לשירות משמעותי, פעילות הנושאת פירות, חנוכת קיר אומנותי מול בית הספר התיכון ע"ש "בגין" בביצוע תלמידי פרחי מדע, חידון אילטמון בו השתתפו 700 תלמידי כיתות ו', פרויקט משא"לה בשיתוף המשטרה, פגישות בחדרי מורים, שיח תלמידים ועוד. "בכל המוסדות בלטה העשייה הנפלאה והרוח החיה של הצוותים" ציין ראש העירייה והוסיף: "הרשימה היא ארוכה ועליה אתם ראויים לכל הערכה". עוד בדבריו התייחס ראש העירייה לתחום הבינוי והתשתיות ובתוך כך, מוסדות ציבור הנבנים בעת הזו:  מרכז לגיל הרך כולל מרכז לחיזוק הזוגיות והמכון להתפתחות הילד וכן מוסדות שבנייתם תתחיל השנה: שלב נוסף של בית הספר היסודי "ים סוף", בית ספר אורים, אולמות ספורט ועוד. עוד התייחס ראש העירייה לעובדה, כי לצד צעדי ריסון בהם נוקטת העירייה, הוגדל תקציב החינוך בחמישה מיליון ש״ח, מתוך תפיסה כי החינוך הוא המפתח לכל. בזכות כך, מוקמה העיר אילת במקום שמיני בהשקעה בחינוך.

 

ד"ר גניאל שם דגש בדבריו על שיתופי הפעולה. "החברותא היא שנותנת אווירת עשייה שבסיסה שיתופי פעולה ושם טמון סוד ההצלחה, שכן חוכמת ההמון גדולה מחוכמת הגאון". לזוכי פרס החינוך אמר: "המחנך הוא בעיקר שליח של העבר ונציג של העתיד. אשרינו שזכינו בשליחים ונציגים כמוכם".

 

מירי קופיטו, מנהלת אגף החינוך, הקריאה כהרגלה הרהורי חינוך. בדבריה השנה, דיברה מירי על ההשקעה בתלמידים שאת פירותיה יש פעמים יקטפו התלמידים בהמשך החיים.

 

 

כך בדבריה נתנה מירי דוגמאות כמו תומס אדיסון, ווינסטון צ'רצ'יל, טולסטוי, אלביס פרסלי, וולט דיסני ועוד, להם לא ניבאו את הבאות וכולם נחלו הצלחות כשמימשו את יכולותיהם וכישוריהם האישיים, שלאו דווקא נגעו ללימודים. בפניה למחנכים אמרה: "לא נביאים אנו ולא חזאים, אנו מחנכים ילדים. בדמעה זורעים וממתינים. לגן ולבית הספררב המשקל, להשפיע על מה יהיה הילד כשיגדל. מפגשים של מחנכים עם תלמידיהם הם מפגשים מכריעים, כי בכוחם לרומם חלומות, אך גם לנפצם לרסיסים. על כן, עבודת החינוך המהותית, היא זיהוי היכולת האישית בכל תלמידה ותלמיד. אולם זיהוי היכולת בלבד, כמוה כחומר גלם לא מעובד, וגורלה שתישאר כפוטנציאל לא מנוצל לעד. על כן יש להנחיל לתלמידים עוגנים חינוכיים, שיסייעו להם לעבד את יכולתם ולהגשים. העוגן הראשון הוא לפתח בתלמיד בטחון, להאמין בעצמו ולצאת מהשריון. עלינו ללמדם שלכל בעיה יש יותר מפתרון ויש לחשוב אחרת ומעבר לכל דמיון. עלינו לחנכם שהשגיאה היא לא אסון, ואיזו תובנה ניתן להפיק מכל כשלון. לעודד אותם ללכת עם האמת, הרעיון והחזון, גם אם זה שונה וזוכה להתנגדות ההמון. עלינו לחנכם לחשיבה יצירתית, ולשאוף להוראה השראתית- כזו שמאפשרת למידה אמיתית. לכם אנשי חינוך יקרים ניתנה הזכות, לזרוע בכל ילד זרעי התפתחות, של היכולת והמסוגלות. לא תמיד תיזכו לראות את הפירות כאן ועכשיו, אולם השקעתכם תבשיל במקצבים שונים לאורך חייו. לכם יש ללא ספק זכויות יוצרים, בכל חלום שקורם עור וגידים. עלינו לשאוף כמחנכים את מספר החולמים להגדיל, לאהוב, להאמין, לכוונם להצטיין ביכולתם, ולהעפיל." באשר לזוכים בפרס החינוך אמרה: "חמשת הזוכים מייצגים תפיסה חינוכית מרגשת שהפכה לניגון חייהם: אהבה, אמונה, והצטיינות בעשייתם רבת השנים. הארת פועלם של הזוכים באור יקרות מאירה את כלל מערכת החינוך באילת".

 

הטקס המרשים שהופק על ידי מירה'לה הראל ומירב אפק ובליווי אגף החינוך, הונחה גם השנה על ידי מנחם פרי. במהלך הטקס נהנו כל עובדי מערכת החינוך ממופע של הזמרת ריקי גל.

 

ראוי לציין, כי גם השנה פעלה ועדת הפרס, שבועות ארוכים בטרם ההכרזה. אל שולחן הועדה, הגיעו עשרות המלצות. מתוכם עלו לשלב המתקדם 7 מועמדים. לשלב הסיום הגיעו חמישה נבחרים והם הזוכים בפרס. חברי הועדה שפעלו בהתנדבות הם: ד"ר חנה רוזנפלד יושבת ראש הועדה, ד"ר אפרת פיין, בינימינה בלום, סמו סמוראי, עינת חרמוני, רונית בית הלחמי, רועי אפלבוים – יו"ר פורום ההורים העירוני, ומגי טובל, שגם ריכזה את עבודת הועדה.

 

ואלה הזוכים בפרס החינוך אילת לשנת תשע"ה:

 

פרס החינוך אילת לשנת תשע"ה הוענק לחיה עידן, רכזת מגמת הנדסת תוכנה ומורה למדעי המחשב

בבית הספר התיכון ע"ש גולדווטר, בזכות עשייתה החינוכית מעל ומעבר למתחייב מתפקידה. על הקמת מגמת הנדסת תוכנה ומגמת רות"ם, הכוללת בתוכה רובוטיקה, תיכנות ומחשבים. על שילוב בית הספר בפרויקט הרובוטיקה בחסות נאס"א. על הובלת קבוצת הרובוטיקה למקום הראשון הארצי והעולמי בתחרות שנערכה בסנט לואיס, ארה"ב.

 

על טיפוח קבוצות מנהיגות מדעית בקרב התלמידים, הזוכות מדי שנה בפרסי הצטיינות. על דרך עבודתה המיוחדת עם תלמידיה המובילה אותם לאהבת המדע והטכנולוגיה במצוינות. על היכולת להצעיד את בית הספר ואת העיר לעבר מקצועות העתיד. על היכולת לרתום בעלי מקצועות טכנולוגים מתוך הקהילה, לעבודה התנדבותית משותפת עם התלמידים ולהצעיד את כולם יחד לעבר ההצלחה. על היותה מורה מובילה להצטיינות, הנוסקת כל העת לגבהים תוך כדי עבודה מאומצת ללא פשרות, הרואה את תפקידה ממקום של שליחות. על כל אלה ראויה חיה לאות ומופת.

 

פרס החינוך אילת לשנת תשע"ה הוענק לרווית מצנר, יועצת חינוכית בבית הספר לחינוך מיוחד אורים, בזכות עשייתה החינוכית מעל ומעבר למתחייב מתפקידה. על היכולת לתת מענה מקצועי הולם לכל תלמיד בבית הספר בהתאם ללקותו. על מעורבותה האישית בסיוע לתלמידים ולמשפחות רבות ביצירת הקשר בין גורמי הטיפול השונים בעיר. על היכולת לקשר בין כל הגורמים החינוכיים והטיפוליים למען התלמידים והוריהם, בתוך בית הספר ומחוצה לו. על הקשר השוטף, הרגיש, האכפתי והמסור עם הורי התלמידים למען קידום התלמידים על מגוון צרכיהם המורכבים. על זמינותה המתמדת להגשת מענה לכל הורה ותלמיד. על היכולת לטעת בתלמידים את השאיפה להתקדמות חרף המגבלות הקשות. על היותה סוללת דרך למען תלמידיה למימוש עצמי, תוך הכוונה אישית לחיים עצמאיים בקרב הקהילה. על הקשר המתמיד עם תלמידיה הבוגרים והדרכתם במסלולי החיים לאחר סיום לימודיהם בבית הספר. על דרך עבודתה המיוחדת הנעשית ברגישות ובאהבה אמיתית, מתוך ראיה קהילתית רחבה ואחריות חינוכית לטובת התלמידים. על היותה חברת צוות מקצועית, יוזמת עזרה ושיתוף פעולה בכל תחומי בית הספר. על כל אלה ראויה רווית לאות ומופת.

 

פרס החינוך אילת לשנת תשע"ה הוענק לדני קן – לי מחנך ומורה למתמטיקה בבית ספר אלמוג, בזכות עשייתו החינוכית מעל ומעבר למתחייב מתפקידו. על תרומתך הייחודית לקידום לימודי המתמטיקה. על הקשר המיוחד עם תלמידיו אותם אתה מלמד במקצועיות באהבה, בסבלנות ובסובלנות רבה. החשיבה "מחוץ לקופסא" איננה סיסמה בלבד, אלא אמונה אמיתית ודרך עבודה הבאה לידי ביטוי בשעוריו ונוטעת בתלמידיו את האהבה ללמידה. על יכולתו לעודד את תלמידיו לחקר, ליצירתיות ויצירה תוך רגישות ונחישות. על הדרך שאתה מתווה לכל תלמיד כדי להצעיד אותו אל ההצלחה. על יכולתו ליצור בקרב תלמידיו את האהבה ללימודי המתמטיקה. על היותו חבר צוות מן המעלה הראשונה, שותף ליוזמות חינוכיות בבית הספר, מוביל פרויקטים ייחודיים בשיתוף התלמידים, ההורים וצוות המורים. על המסירות והאיכות שיוצק דני לתפקידו ומהווה מקור דעת וידע למורים ותלמידים כאחד. על ייעודו כמחנך הרואה את תפקידו ממקום של שליחות. על כל אלה ראוי דני לאות ומופת.

 

פרס החינוך אילת לשנת תשע"ה הוענק לשי נגר, מחנך וסגן מנהל בית ספר ימין הרצוג, בזכות עשייתו החינוכית מעל ומעבר למתחייב מתפקידו. על הובלת והעצמת תלמידיו במקצועיות ובאהבה. על חיזוק יכולותיהם הלימודיות והאישיות ועל טיפוח האמונה בעצמם.

 

על יכולתו לטעת בתלמידיו את השאיפה לצמיחה ולמצוינות, הדרכתם בדרך הנכונה להשגת יעדים לימודיים, וחינוכם העתידי כאזרחים נאמנים במדינת ישראל. על יצירת יחס אישי חם, מכיל ותומך, תוך גילוי אחריות אישית כלפי כל אחד מתלמידיו, במהלך יום הלימודים ובשעות הרבות מחוץ לכותלי בית הספר. על הובלת מהלכים בתחום הפדגוגיה והתקשוב בבית הספר. על היותו חבר מוביל בצוות בית הספר, המעניק יחס אישי לכל מורה, מכוון, מייעץ, מעצים ומסייע בפתרון כל בעיה. כל זאת בצניעות וענווה רבה. על היותו מודל לחיקוי לתלמידיו, הן בתחום הלימודי והן בתחום הערכי, של מגוון פעילויותיו ההתנדבותיות במסגרות השונות בקהילה. על המסירות הרבה שיוצק שי לתפקידו. על היותו מקור דעת וידע למורים ותלמידים כאחד. על ייעודו כמחנך הרואה את תפקידו ממקום של שליחות. על כל אלה ראוי שי לאות ומופת.

 

פרס החינוך אילת על מפעל חיים לשנת תשע"ה הוענק לשלום לוי, מנהל בית הספר לכדורגל רשת המתנ"סים אילת, בזכות עשייתו החינוכית המפוארת לאורך שנים רבות ובהתמדה, מעל ומעבר למתחייב מתפקידו. על הקמת בית הספר לכדורגל לפני שלושים שנה. על היותו מנהל את בית הספר כבית חינוך אמיתי לתלמידים ובני נוער. על טיפוח ביטחונם האישי של התלמידים. על הקניית מיומנויות של אחריות, משמעת, התנהגות ספורטיבית, שיתוף פעולה בקבוצה, בד בבד עם לימוד טכניקת הכדורגל כענף ספורט. על הובלת בית הספר לכדורגל להצטיינות ומצוינות. על הצמחת תלמידים רבים שבגרו להיות שחקני כדורגל מובילים, שהמשיכו דרכם במסגרות גבוהות מחוץ לאילת.

על היותו אב, חונך, מדריך ומאמן בעל אישיות מיוחדת, חמה, מכילה ומחנכת לערכים מחד גיסא ומהווה כתף ומשענת לתלמידים מאידך גיסא. על היכולת ליצור מסגרת מתאימה לפעילות בני הנוער המאתגרים ותלמידי בתי הספר התיכוניים במסגרת המחויבות האישית. על הפעלת תכניות שונות במסגרות החינוך הפורמלי שמשלבות את הספורט ככלי טיפולי. על גישתו המיוחדת לתלמידים הנעשית מתוך נשמה יתרה, על האכפתיות והדאגה לכל תלמיד ונטיעת ההרגשה שכל ילד הוא יחיד ומיוחד. על יכולתו להוביל תלמידים בכלל ומאתגרים בפרט אל ההצלחה והמצוינות מבלי לוותר על אף ילד. על היכולת למנף את הקשיים להצלחות שמעצבות את הילד ומשליכות על תפקודו בבית הספר ובחיי היום יום. על היותו דמות משמעותית, המהווה מודל לחיקוי לתלמידיך                              מכיתות הגן ועד י"ב. על הקשר הרציף אותו אתה מקפיד לשמור עם תלמיד הבוגרים ומלווה אותם בדרכם בחיים. על ייעודו כמחנך מוביל הרואה את תפקידו ממקום של שליחות. על כל אלה ראוי שלום לאות ומופת.

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

עצור
לידיעת ציבור הרוחצים
למשך העונה קרובה יפעלו סוכות ההצלה בין הימים א - ש בין השעות 16:00- 09:00
מוקד 106
רוצים לדווח על מפגע? יש לכם תקלה? צלצלו למוקד 106 או שלחו לנו דואר אלקטרוני: moked@eilat.muni.il
עבור לתוכן העמוד