עיריית אילת - עמוד הבית

בר עליון
דלג על בר עליון

חוזרים ללימודים

26/08/2013
חוזרים ללימודים (הגדל)

חוזרים ללימודים

בשנת הלימודים תשע"ד ישובו אל ספסל הלימודים יותר מ-10,000 תלמידים, שילמדו ב-70 גני ילדים, 11 בתי ספר יסודיים ממלכתיים וממלכתיים דתיים, 7 בתי ספר על-יסודיים (מ"מ, ממ"ד וחינוך מיוחד), ויעשירו את עצמם בבית הספר למחוננים ומצטיינים, ברשת מתנ"סים הכוללת ארבעה מתנ"סים ושתי ספריות עירוניות, במרכז המוסיקה, במרכז לחינוך וספורט ימי ועוד.

 

לא מוותרים לאף תלמיד ולא מוותרים על אף תלמיד!

כל שנה, כל השנה במערכת החינוך באילת, לא מוותרים לאף תלמיד ומעניקים את הכלים לטובת מיצוי הפוטנציאל של עד אחרון התלמידים במערכת, בין אם על ידי העצמת מצוינות ובין אם על ידי צמצום פערים. 95% מתלמידי מערכת החינוך ניגשים לבגרות!  לא מוותרים על אף תלמיד, בהתאם לכך, ירד אחוז התלמידים הנושרים מ-8% ל-3%, אחוז הנשירה שהוא בין הנמוכים בישראל. אילת היא מהערים המובילות בארץ בהשקעות בחינוך פר תלמיד.

 

מינהל שח"ק (שירותים חברתיים חינוך, ספורט אקדמיה וקהילה), בראשותו של ד"ר דרורי גניאל המוביל ומקדם מצוינות, פועל בעבודת צוות ובשיתוף עם התושבים להבטחת איכות חיים מיטבית ולמתן שירות מלא ואיכותי לתושבי אילת בתחומי רווחה, חינוך, ספורט, אקדמיה וקהילה. כל זאת בהתאם למדיניות ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, המחזיק בתיק החינוך. יעדי מינהל שח"ק: הרחבת הטיפול באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים: ילדים בסיכון, מחוננים, תלמידי חינוך מיוחד ומשולבים, עולים חדשים, תושבים חדשים, קהילת צרכני השירותים החברתיים (רווחה) וכיו"ב. פיתוח מנהיגות חינוכית וקהילתית.

הגדלת מעורבות המערכת האקדמית באילת במערך החינוך העירוני הפורמאלי והבלתי פורמאלי ובתחומי רווחה. הטמעת תרבות הערכה ובקרה של הפעילות ותוצריה והפקת לקחים כבסיס לתרבות של שיפור מתמיד. עיר ללא אלימות: המשך יישום, פיתוח והטמעת תכניות "עיר ללא אלימות" על ידי כל אגפי המינהל. טיפוח מצוינות עירונית. הטמעת המדע והטכנולוגיה כתרבות במערכת החינוך ובקהילה. הידוק הקשר של הקהילה וההורים עם מערכות החינוך, הספורט, הרווחה, המתנ"ס, האקדמיה והקהילה.

 

לצד אלה תפעל מערכת החינוך באילת ליישום מספר יעדים מרכזיים המשותפים למשרד החינוך, ביניהם: מילוי הפוטנציאל של כל יחיד שיניב הישגים לימודיים גבוהים יותר. הקניית הידע במובנו הרחב של המושג והקניית מיומנויות (כלי חשיבה, למידה, ערכים חברתיים) הדרושים בחברה מודרנית. צמצום פערים בהישגים לימודיים על ידי קידום אוכלוסיות חלשות. התאמה של סביבות הלמידה ותוכניות הלימודים במערכת החינוך לתפקוד מיטבי בתרבות הטכנולוגית והתקשורת של המאה ה-21. חיזוק המרכיב הערכי במערכת החינוך לערכים ציוניים, יהודיים, דמוקרטיים וחברתיים (שמירה על איכות הסביבה וכו').

 

תקציב החינוך העירוני לשנת 2013 עומד על 121,545,000 מיליון ₪.

 

לצד המשך העשייה החינוכית הענפה, מביאה איתה שנת הלימודים תשע"ד, חידושים:

 

מינויים חדשים: אפרת זקס מונתה למנהלת בית הספר "גולדווטר" במקומה של מזל קציר. חיים קן מונה למנהל בית הספר "ימין הרצוג" במקומו של עזרא אשכנזי. יוכי קולנגי שבה לניהול בית הספר "אופיר" לאחר שנת שבתון. ד"ר שושי קרן תנהל את השירות הפסיכולוגי החינוכי במקומו של דיאגו רוגובסקי.

 

קליטת מורים חדשים: כ – 60 מורים חדשים נקלטו במערכת החינוך באילת. המורים בעל יסודי ילוו עם קליטתם ובמהלך כל שנת הלימודים במסגרת פרויקט קמ"ח – סדנה לקליטת מורים חדשים בהנחיית סוזי בן-אליהו ובסיוע מורים ותיקים.

 

הנושא השנתי: שנת הלימודים תשע"ד תעמוד בסימן "חינוך בונה קהילה מכילה- האחר הוא אני" בדגש על סובלנות וקבלת השונה. יודגשו הנושאים: התמודדות עם שוני תרבותי, גזענות, שונות בין תלמידים ביכולותיהם ובסגנונות החשיבה, ניהול השונות כחלק מניהול כיתה והתאמת ההוראה למתן מענה לשונות הלומדים. מכלול הפעילויות המתקיימות במערכת החינוך של הנושאים השנתיים: מנהיגות, השפה העברית ואורח חיים בריא, ימשיכו להתקיים גם בשנת תשע"ד.

 

רפורמת "עוז לתמורה": בשנת הלימודים תשע"ד תופעל בבתי הספר העל יסודיים רפורמת "עוז לתמורה" שמטרתה לאפשר מענה פרטני ואישי לתלמיד ולחזק את הקשר האישי עם המורה. רפורמה זו תאפשר להוביל שינוי משמעותי הן מבחינה פדגוגית והן מבחינה ניהולית ועתידה להעצים את מעמדו ותנאיו של המורה. "עוז לתמורה"  מצטרפת לרפורמת "אופק חדש" שהחלה לפני ארבע שנים בכלל בתי הספר היסודיים והגנים באילת.

תכנית מוסיקה יישובית "מצוינגב": תכנית חדשה לחיזוק המצוינות המוסיקלית החל מגיל הגן במטרה לחשוף את הילד לתחום המוסיקה, ליצר עבורו אופק מוסיקלי איכותי ולאפשר לכמה שיותר ילדים התנסות, העמקה וחקר ושכלול היכולות במוסיקה וכמובן איתור ילדים מוכשרים במיוחד וקידומם בתחום. התכנית תפעל במסגרות הפורמליות והבלתי פורמליות בהובלת אגף החינוך ובשיתוף המשרד לפיתוח הנגב והגליל, המקדם תחומי מצוינות ביישובי הפריפריה. יריית הפתיחה היתה בהפעלתן של קייטנות קיץ במוסיקה על ידי רשת המתנ"סים והקונסרבטוריון.

מקצוע טכנולוגי נוסף: לצד מקצועות תיירות ופנאי, מינהל וכלכלה, הנדסת תוכנה ומדעי המחשב, מטפלות מוסמכות שהחל בשנה שעברה בבית הספר התיכון ע"ש "בגין" במסגרתו לומדות 9 תלמידות י' ויסיימו בי"ב, חשמל – אלקטרוניקה ופלדה כחולה (כולל  כיתות י"ג –י"ד), ייפתח השנה מסלול מקצועי נוסף של פלדה כחולה - חשמל מטוסים, במסגרתו יתחיילו השנה 26 תלמידי כיתות י' וילמדו עד כיתה י"ב, המסיימים יגויסו לחיל האוויר. כמו פלדה כחולה גם תלמידים אלה ילמדו על מדים. לצד אלה מוצעים גם השנה מסלולי לימודים ייחודים לתלמידי כיתות ז'-ט': בית הספר התיכון ע"ש בגין – מחול ומוסיקה. בית הספר התיכון ע"ש גולדווטר – מידענות ומחשבים. בית הספר התיכון ע"ש רבין – שפות: צרפתית, רוסית, ערבית, ספרדית.

 

תוכנית מחוננים: תכנית שמטרתה לתת מענה לטיפוח ילדים מחוננים ביום העשרה שבועי עפ"י עקרונות ותפיסות המסגרות החינוכיות הייחודיות למחוננים ובהתאמה לייחודיותה של העיר אילת. משתתפים בתוכנית כ - 100 תלמידי כיתות ד' – ט'. החידוש בתשע"ד שלראשונה אותרו תלמידים מכיתה ג' להשתתף בתכנית, זאת במטרה לתת מענה מוקדם ככל האפשר לילדים אלה.

בטיחות בדרכים - חבק נשק וסע: הורים מתנדבים, ועד ההורים, שוטרי מתנ"א והמטה העירוני לבטיחות בדרכים חברו יחדיו להבטיח את שלומם וביטחונם של התלמידים, יעמדו בצמתים ויעודדו את ההורים לחבק את הילדים, לנשק ולנסוע מיד, מבלי להתעכב וליצור עומסים על הצמתים הסמוכים למוסדות החינוך. לצד אלה תפעל בסמוך למוסדות החינוך ניידת בטיחות בדרכים שהחלה לפעול בחודשי הקיץ במסגרת פיילוט של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

"סיסמה לכל תלמיד": בשנת הלימודים תשע"ד ימשיכו כל תלמידי בתי הספר היסודיים באילת להיות מחוברים לרשת לימודית חברתית אחת המחברת בין שלושת גורמי ההוראה המרכזיים: מורים, תלמידים והורים. כל התלמידים והמורים מתחברים באמצעות סיסמה אישית מכל מחשב המחובר לאינטרנט, לפורטל העירוני שיכיל אתרים של כל בתי הספר ולקבל את עולם התוכן האישי של התלמיד, של הכיתה, של בית הספר, של העיר ומחוצה לה במרחב מקוון. המיזם פועל על בסיס פלטפורמה (רשת ענן) המאפשרת תקשורת עדכנית, מיידית, ונוחה בין המורים לתלמידים, ומעודדת ביטוי עצמי ויצירתיות הן בקרב המורים והן בקרב התלמידים. המיזם הינו כחלק ממהפכת התקשוב שמוביל אגף החינוך עם הכיתות החכמות וכחלק מחזון הפיכת העיר אילת לעיר דיגיטלית.

בתשע"ד יורחב המיזם גם לגני הילדים במטרה ליצר תקשורת רציפה בין הגן והבית.

 

אפליקציה חינוכית: תרגישו מחוברים, אפליקציה עירונית עולה בקרוב לאוויר ותאפשר לקבל מידע ממוקד היישר לסמארטפון, בתחומים רבים ומגוונים (חינוך, תיירות, אירועים, צעירים, חברה וקהילה, אקדמיה וכד'...), לפי בחירה. הורים יוכלו להזין את מוסדות החינוך בהם לומדים ילדיהם ולקבל מידע ישיר וממוקד אודות הפעילות החינוכית ישירות לטלפון הנייד.

 

השקעה בתשתיות מחשוב: לקראת שנת הלימודים תשע"ד השקיעה העירייה בהחלפת תשתיות התקשוב בבתי הספר וגני הילדים. 347 מחשבים חדשים הותקנו במוסדות החינוך השונים, יסודי , על יסודי וגני הילדים, בעלות של 1,250,000 ₪. במערכת החינוך באילת עומד יחס התלמידים למחשב על 6 תלמידים למחשב. היחס שקבע משרד החינוך עומד על 10 תלמידים למחשב.

 

עיצוב מרחבי למידה: כחלק מטיפוח מוסדות החינוך, מעוצבים מבואות הכניסה  וחדרי המורים בגישה חדשנית תוך ליווי אדריכלי ומציעים מרחבי למידה עדכניים וחדשניים המזמנים: למידה איכותית המותאמת לאופיו של כל בית ספר, שיח מפחית אלימות וקידום האומנות. את הבריסטולים החליפו לוחות דיגיטליים לצד תערוכות מתחלפות ומרחבי ישיבה נעימים ומזמינים.

שני גני ילדים חדשים נבנו בשחמון: בתשע"ד התחדשנו בשני גני ילדים חדשים "תמנע" ו"ערבה", תוספת לשני גני הילדים, "מוריה" ו"נבו" שנפתחו בשחמון לפני שנתיים.

אולם ספורט בצאלים: ביה"ס צאלים יתחדש באולם ספורט חדיש ומתקדם, זאת לצד אולמות ספורט שנבנו בבתי הספר "היובל", "עציון גבר" ו"רבין" והיכל הספורט המפואר בביה"ס התיכון "בגין". בקרוב תחל בניית אולם הספורט בביה"ס "גלים" ולאחריו בניית אול ספורט בבית ספר תל"י הרי אילת.

 

בינוי – בקרוב נתחדש!

·        בניית בית ספר יסודי חדש ברובע 9 בשחמון – נחתם צו התחלת עבודה.

·        בניית 9 כיתות בשני מעונות לגיל הרך: בשחמון ובסמוך למתנ"ס שחמון כחלק ממרכז חדש לגיל הרך.

·        בניית בית הספר אורים החדש בפינת רחוב ארגמן/חטיבת הנגב, שייתן מענה מכיתה א' ועד גיל 21, בית הספר ייבנה כאשכולות עם נגישות מרבית המותאמת לכל סוגי המוגבלויות.

·        בניית אגף חדש למרכז המוסיקה – תוספת של 9 כיתות לימוד ל – 15 הקיימות במרכז עצמו הכולל גם אולם קונצרטים בן 150 מקומות.

·        תכנון ובית ספר תיכון רביעי - בית ספר על יסודי טכנולוגי שיציע מגוון מקצועות בעלי אופק תעסוקתי, שיאפשרו השתלבות במעגל השירות הצבאי והעבודה.

 

מעבר לחידושים ימשיכו לפעול גם השנה עשרות פרויקטים חינוכיים לצמצום פערים לימודיים מחד ולהעצמת המצוינים מאידך, וכן ליצירת סביבה בית ספרית מוגנת ובטוחה המאפשרת ומעודדת למידה, כל זאת על מנת להבטיח את ההצלחה של כל תלמיד ותלמיד בלימודים. מבין הפרויקטים הפועלים במערכת החינוך ויפעלו גם בשנת הלימודים הקרובה:

 

חינוך חינם לגילאי שלוש: בשנת הלימודים תשע"ד יופעל זו השנה השנייה חוק חינוך חינם לגילאי שלוש ויקלטו למערכת החינוך העירונית כ – 600 ילדי גילאי שלוש. ראוי לציין שעוד טרם הפעלת החוק היה ביקוש רב מצד ההורים לגני הילדים העירוניים בגילאי שלוש, בזכות מבני הגנים המטופחים והאסתטיים, העבודה החינוכית המקצועית והאיכותית של צוותי הגן, ותכניות הלימודים הכוללות פדגוגיה קדם יסודית מובילה.

השאלת ספרים: בשנת הלימודים תשע"ד תמשיך לפעול בכל בתי הספר תכנית "השאלת ספרים" במהלך משותף עם משרד החינוך, ובכך תיחסך מההורים הוצאה משמעותית על רכישת ספרים. ראוי לציין, כי ברוב בתי הספר באילת פועל הפרויקט כבר משנת 1997 במהלך שהוביל בשעתו ד"ר דרורי גניאל בשיתוף וועדי ההורים הבית ספריים.

תכנית אמירים: תכנית מטעם האגף למחוננים ולמצטיינים תמשיך לפעול בכלל בתי הספר היסודיים, לטיפוח תרבות של מצוינות בבית הספר וטיפוח התלמידים המצטיינים הלומדים בו. על פי התכנית צוות בית הספר מאתר את התלמידים לתכנית, בונה את תכניה, מלמד ומטפח מצוינות של התלמידים והמורים.

ילדי אילת שרים: גם השנה נמשיך במפעל "שירת רבים", במסגרתו לומדים תלמידי כיתות ד'-ז' שירים נבחרים אותם הם שרים כמקהלה גדולה אחת באירוע השיא שמתקיים בחודש ינואר בשנה.

 

ילדי אילת רוקדים:  תכנית בשיתוף קרן קרב תמשיך גם השנה, במסגרתה יתקיימו שיעורי ריקודי עם לכל תלמידי כיתות ד'-ה'. בדומה לילדי אילת שרים גם השנה יתקיים כנס מחולות עירוני לכלל תלמידי בתי הספר שירקדו במעגלים גדולים.

 

איתור מוקדם בגן: בשנת הלימודים תשע"ד תמשיך התכנית לאיתור מוקדם של קשיים תפקודיים והתפתחותיים בגיל הרך (גיל שלוש) וביצוע התערבות מוקדמת, על מנת לצמצם פערים התפתחותיים ולהפחית מחומרת הליקויים אצל הילד. התכנית שהחלה לפעול בתשע"ב הינה פרי חשיבה משותפת של אגף החינוך, השירות הפסיכולוגי חינוכי (שפ"ח) והפיקוח על גני הילדים. התכנית תופעל על ידי צוות מטפלים בהנחיית השירות הפסיכולוגי החינוכי.

מיזם רבדים: מיזם שמופעל על ידי אגף החינוך וקרן רש"י, בשיתוף משרד החינוך. המיזם, שהחל לפעול בתשע"ב ב- 30 בתי ספר בארץ, ביניהם ארבעה בתי ספר יסודיים מאילת ("יעלים",        "עציון-גבר", "אלמוג" ו"אופיר" ) ימשיך גם בתשע"ד.  המיזם כולל גיבוש תכנית תמיכה ייחודית לבית הספר בראייה הוליסטית, במטרה לחזק ולקדם בבית הספר את ההישגים הלימודיים, לצמצם פערים ולפתח אקלים מיטבי, כל זאת בדגש על עבודה מערכתית תלת שנתית ושיתוף של כלל הגורמים החינוכיים והטיפוליים הפועלים בבתי הספר.

אולפן עירוני לעברית: גם השנה יפעל אולפן עירוני לעולים חדשים וייתן מענה ל – 35 תלמידי כיתות ב'- ו' מכל בתי הספר היסודיים. האולפן פועל במשך ארבעה ימים בשבוע, בבית ספר אלמוג, מתום יום הלימודים עד השעה 16:00 וכולל הסעות וארוחת צהריים. המטרה להוביל לקליטה קלה ונעימה של הילדים העולים לחברה באילת, לצמצם פערי שפה ופערים לימודיים וחברתיים.  

 

מסדרי בוקר: גם השנה תמשיך מסורת הכינוס השבועי בכל בתי הספר, במעמד הנפת הדגל ושירת התקווה.

 

כיתות עירוניות: במסגרת לימודי הכיתות העירוניות המשותפות לשלושת בתי הספר העל יסודיים, יוצעו גם השנה לימודים ב-18 מקצועות הגברה: ביולוגיה, פיסיקה, הנדסת תוכנה, מדעי החברה, תיירות ופנאי, אמנות, מדעי המחשב, ערבית, תנ"ך, מינהל וכלכלה, מחשבת ישראל, צרפתית, רוסית, ספרדית, כימיה, חינוך גופני, מדעי הים/ימאות ספינות. הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע.

צמצום מספרי תלמידים בכיתות: גם בתשע"ד נמשיך במהלך לצמצום מספר התלמידים בכיתות. גם השנה יעמוד מספר התלמידים הממוצע בכיתות על 29.

המחצית השלישית – סמסטר קיץ: כחלק מפעולות מינהל שח"ק לשיפור אחוז הזכאים לבגרות, הופעלה גם השנה תכנית "המחצית השלישית" במסגרתה למדו במהלך הקיץ, 130 תלמידי כיתות י'-י"ב והשלימו בגרות ביחידות בהן נכשלו או שלא נבחנו בעבר ובתנאי שלמדו את המקצוע במהלך השנה.

שלוחה של המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר והחלל – תוכנית "פלדה כחולה": תוכנית של חיל האוויר הפועלת בבית הספר התיכון ע"ש "בגין" ומשלבת לימודי טכנולוגיה מתקדמת (אלקטרוניקה מחשבים) עם לימודים עיוניים. משתתפים 56 תלמידי כיתות י' – י"ב. המסלול מתמקד בהכשרת התלמיד לשירותו הצבאי, לאקדמיה ולתעשיות עתירות הידע.

חברת "נס טכנולוגיות ישראל" מכשירה את דור ההייטק של אילת: כ-50 תלמידים נוספים מכיתות י' יזכו להשתלב בתוכנית היוקרתית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית, שמציעה זו השנה השנייה, מערכת החינוך באמצעות חברת "נס טכנולוגיות" כחלק מהעצמת המצוינות. 35 תלמידים סיימו את השנה הראשונה וממשיכים לשנה השנייה בסיומה יקבלו תעודת בוגר תוכנית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע (CTM-ED) מטעם חברת "נס טכנולוגיות" ויהיו זכאים לגשת למבחני הסמכה מתוך המסלול המלא של (Microsoft Certified Professional Develop) MCPD מטעם חברת מיקרוסופט.

נגישות להשכלה גבוהה – תוכנית "קדם עתידים": תכנית שמטרתה, להגביר את סיכויי הקבלה ללימודים בפקולטות המבוקשות ביותר באוניברסיטה ושילוב המצטיינים בעולם התעסוקה באמצעות רכישת השכלה גבוהה בתחום ההנדסה והמדעים. לתוכנית שלושה מרכיבים: תגבור לימודי, העצמה אישית וחברתית וחשיפה לאקדמיה ולתעשייה הכוללת ביקורים במוסדות אקדמיים ומפעלי תעשיות ההייטק. משתתפים בתכנית כ-700 תלמידי כיתות ז'- י"ב.

תוכנית מצטיינים – ניצני מדע: תכנית לטיפוח תלמידים מצטיינים שנבחרו על ידי בית הספר, הלומדים לימודי סביבה, טבע וחברה, ביום העשרה שבועי. משתתפים כ–160 תלמידי כיתות ד'-ו'.

תוכנית נט"ע בתחום מחשבים: לעידוד מצוינות ומנהיגות טכנולוגית ולהכשיר את התלמידים כמנהלי רשתות תקשורת. משתתפים כ – 100 תלמידי כיתות ט'. בשיתוף הסוכנות היהודית. לקראת גיוסם לצבא בצו הראשון מאותרים התלמידים לאפשרות לקליטתם ביחידות המחשוב בצה"ל. התוכנית נלמדת בכיתות ט' – י"א. בכיתה י"ב שזו השנה הרביעית לאחר הכשרה מקצועית טכנולוגית זכאים התלמידים לקבל תעודה של חברת סיסקו העולמית כמנהלי רשתות תקשורת.

תוכנית "עזריאלי" להעצמה ולצמצום פערים: תכנית להעצמה ולצמצום פערים לימודיים תוך פיתוח האמון בכוחו של התלמיד להישגים לימודיים. משתתפים כ – 100 תלמידי כיתות ז'-ח'.

תוכנית להעצמה "פותחים עתיד": המטרה להעניק לדור העתיד הזדמנות שווה להצטיין בתחום מסוים ולממש את הפוטנציאל האישי בתחום הלימודי, חברתי וערכי. כל ילד מלווה ע"י "נאמן". משתתפים  כ- 200 ילדים מבתי הספר היסודיים ומכיתות ז'-ח'. בשיתוף הסוכנות היהודית.

"עיר ללא אלימות": במסגרת התכנית העירונית, מופעלות במוסדות החינוך תכניות מוגנות לשיפור אקלים בית הספר, להפחתת אלימות וליצירת סביבת לימוד בטוחה. אילנות בגני הילדים: תוכנית כוללת למניעת אלימות המסייעת להורים שמתקשים בהצבה ובאכיפה של גבולות לילדיהם, על ידי התערבות חינוכית, ייעוצית וטיפולית בגן הילדים ובבית. מוגנות בבתי הספר היסודיים:  ארגון מחדש של היבטי המשמעת וההתנהגות במסגרת החינוכית על ידי יצירת מערכת מוסכמת של חוקים, נהלים, שגרות יומיות, עונשים, חיזוקים חיוביים, מנגנוני דיווח ובקרה. הרא"ל בבתי הספר העל יסודיים: תוכנית מערכתית שמטרתה לחזק את סמכותם החינוכית של הצוותים החינוכיים, לשם יצירת סביבה בית ספרית מוגנת ונטולת הצקות תוך הקניית ערכי אחריות אישית ויכולות איפוק, הבלגה וסובלנות הדדית, הצבת גבולות ברורים להתנהגויות לא מקובלות, חיזוק התנהגויות ראויות ונאותות, וחתירה למיטביות אקדמית וחברתית.

חינוך דתי: בית הספר הממלכתי דתי (ממ"ד) "ימין הרצוג" צמח לשמונה-שנתי והחל משנה שעברה נקלטים אליו תלמידים בכיתות ז' ו-ח'. בכיתה ט' ממשיכים התלמידים את לימודיהם בישיבה התיכונית הפנימייתית הפועלת בסמוך לבית הספר התיכון ע"ש "בגין". הבנות שמסיימות את כיתה ו' בבית הספר ממשיכות את לימודיהן באולפנה.

חינוך ימי: לצד לימודי חינוך ימי בכיתות ז', הורחב בשנת הלימודים הקודמת, פיילוט שהחל בבית הספר "גלים", במסגרתו למדו ילדי כיתות ו' חינוך ימי, לשני בתי ספר נוספים ("אלמוג" ו"עציון גבר"). המטרה הנה לחשוף את הילדים מגיל צעיר לחינוך הימי כחלק מעידוד צריכת תרבות פנאי מושכלת, כאשר מועדון השיט המצמיח אלופים הנו אחת מהאפשרויות.

חינוך מיוחד: בעיר אילת לומדים כ- 570 תלמידים המשובצים במסגרות החינוך המיוחד, בנוסף להם ישנם כ- 80 תלמידים בעלי צרכים מיוחדים המשולבים בגנים ובכיתות רגילות ומלווים בסיוע צמוד. באילת פועלים חמישה גני חינוך מיוחד, כיתות חינוך מיוחד המשולבות בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים ובית ספר על יסודי לחינוך מיוחד, "אורים".

חינוך מוסיקלי: פעילות מוסיקלית מובנית לתלמידי כיתות ב'-ה' (שיעורי למידה בקבוצות קטנות) בתוך בתי הספר ובמרכז למוסיקה (הקונסרבטוריון). משתתפים למעלה מ - 200 תלמידים מבתי הספר "אלמוג", "יעלים" ו"מצפה ים".

חינוך סביבתי: גם בשנה זו, תציע היחידה האזורית לאיכות הסביבה, סל של תכניות העשרה למערכת החינוך המשלבות ידע סביבתי עדכני, חוויה ישירה ורגשית עם הסביבה באמצעות סיורים לימודיים ועידוד לעשייה למען הקהילה. לצד הפעילות החינוכית סביבתית במסגרת הבית ספרית, פועלת גם הכיפה האקולוגית – מרכז לחינוך סביבתי חברתי הכולל ספריית לימוד לנושאי סביבה וחברה. עוד פועל "המרכז לאמנות המיחזור" המספק חומרים בשימוש חוזר למטרות יצירת אמנות שימושית ואמנות המיחזור, עיצוב מרחבי למידה וקיום סדנאות  תוך שימוש בששת עמדות העבודה הקיימות במרכז.

 

הערכה חיצונית של מערכת החינוך: לצורך שיפור מערכת החינוך יבצע מינהל שח"ק, גם השנה פעולות הערכה מקיפות במערכת החינוך המבוצעות על ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח). בבסיס הפעולות נבנתה תשתית נתונים מרכזית המתבססת על מדדים מרכזיים המשמעותיים למערכת והמאפשרים מעקב רציף לאורך זמן. מדדי הליבה הראשונים שנבחרו לניטור הינם כוח ההחזקה (מניעת נשירת תלמידים) והישגי בחינות הבגרות, מתוך כוונה לצמצם ככל הניתן את אחוז הנשירה הנמוך יחסית באילת ולהעלות ככל הניתן את אחוז הזכאים לבגרות. מדד נוסף שיתווסף השנה הינו מרכיב איכות הגיוס לצה"ל. 

שיפוצי קיץ במוסדות חינוך:

סה"כ עלות השיפוצים: כ- 5 מיליון ₪. במסגרת שיפוצי הקיץ, נצבעו בבתי הספר כל הכיתות והמסדרונות, חדרי המנהלה וחדרי השירותים. בנוסף נצבעו 40 גני ילדים, סופקו 160 טון חול בגני הילדים, רוצפו 1000 מ"ר כיתות, מסדרונות, חדרי שירותים ומינהלות, פיתוח תשתיות בחצרות, החלפת מדרכות באבן משתלבת כ-2200 מ"ר, שופצו לוחות חשמל, בניית לוחות חדשים והסרת ליקויים בעלות של -.350,000 ₪. התקנת מערכות גילוי וכיבוי, החלפת זרנוקים והסרת ליקויים ע"פ דוח כבאות בעלות של -.230,000 ₪. הוחלפו 20 דלתות כניסה ומחסנים במוסדות החינוך, בתי הספר "מצפה ים" ו"היובל" נצבעו חיצונית, הוסרו כל ליקויי הבטיחות בקדימות על סמך דוחות הממונה על הבטיחות. הותקנו סככות הצללה בעלות של -.270,000 ₪. נערכו בדיקות אלקטרו מגנטיות בכל מוסדות החינוך, בדיקת שנאים ובדיקת אנטנות סולאריות בעלות של -.50,000 ₪, כל מוסדות החינוך נמצאו תקינים. בביה"ס ברנקו וייס תוקנו כל ליקויי הבטיחות לאחר שריפה בעלות           של -.370,000 ₪, שודרג מתחם הצופים, שופצו שירותים, עבודות חשמל ובטיחות.

 

הוחלפו ושופצו כל התקרות התלויות בגני הילדים ובבתי הספר ע"פ דוח מהנדס קונסטרוקטור רוני פשה בעלות של -.140,000 ₪. הוכן מתחם צעירים לילדים שהגיעו מביה"ס "מצפה ים" לביה"ס אורים הכולל שדרוג כיתה כולל מטבחון והכשרת שירותים, הצללה, דשא סינתטי ונדנדה טיפולית.

 

מצבת תלמידים:

 

הגיל הרך

כ- 2,169 ילדים מתחנכים במסגרות הגיל הרך: 70 גני ילדים עירוניים לגילאי 3-6. ועוד כ – 200 ילדים המתחנכים במוסדות מוכרים שאינם רשמיים: חב"ד ואור החיים.

 

בתי ספר יסודיים

כ- 4,140 תלמידים מתחנכים במסגרות החינוך היסודי: 11 בתי ספר לכיתות א'–ו', מתוכם: 9 בתי ספר ממלכתיים, 2 ממלכתיים דתיים (אחד שש שני – חב"ד ואחד שמונה שנתי – ימין הרצוג) ובית ספר אחד חרדי מוכר שאינו רשמי: אור החיים.

בתי ספר על יסודיים

כ-3,725 תלמידים מתחנכים במסגרות החינוך העל יסודי: 7 בתי ספר על יסודיים לכיתות ז' – י"ב:  בית ספר ע"ש "בגין", בית ספר ע"ש "גולדווטר", בית ספר ע"ש "רבין", בית ספר אתגרי "ברנקו וייס", בית ספר "אורים" לחינוך מיוחד. 2 בתי ספר ממלכתיים דתיים: אולפנה לתלמידות כיתות ז'-י"ב, ישיבה תיכונית פנימייתית צומחת (ט' – י"ב).

 

סך הכל 10,034 תלמידים במערכת החינוך.

חדשות
דלג על חדשות

חדשות

עצור
לידיעת ציבור הרוחצים
למשך העונה קרובה יפעלו סוכות ההצלה בין הימים א - ש בין השעות 16:00- 09:00
מוקד 106
רוצים לדווח על מפגע? יש לכם תקלה? צלצלו למוקד 106 או שלחו לנו דואר אלקטרוני: moked@eilat.muni.il
עבור לתוכן העמוד